Laprugó felívelés, hátsó differenciálmű csere, dobfék felújítás


Miután a féltengelyeket kiszedtem, jobban megvizsgáltam a laprugókat, és kiderült mindkét oldalon van lap törés, ezért úgy döntöttem lebontom őket és felújítom. Így már a teljes hátsó rész felújítása lett a végső cél.
A felújított gumi ütközők, remélem egy ideig bírni fogják az igénybevételt.

Az üres hátsó rész, mindent lebontottam, és ekkor derült ki, hogy az egyik lengéscsillapító is rossz, ezért mindkét hátsó lengéscsillapítót cseréltem újra.

Felújítottam a hátsó féltengelyeket, drót koronggal, meg egy kis festéssel .

A laprugókat is lecsiszoltam, aztán egyenként felkovácsoltattam, szépen egyformára felívelték.

A felívelt rugókat egyenként lefestettem kétszer, ADHESOR festékkel. Szilenteket is cseréltem, a Toyota landcruiser laprugó szilentjei passzolnak a feroza rugóiba, csak a belső átmérőjük nagyobb 2mm-el de egy közdrarab cső segítségével tökéletes lett.


A hátsó differenciálművet is lefestettem, az ütközőit meg felhegesztettem, így teljesen fel lett újítva.

 Az összeépítés folyamat volt a leggyorsabb, egy nap alatt minden a helyére került.



A dobfék rugóival egy kicsit megszenvedtem, de végül sikerült összeépítenem.


A változás szembetűnő, az autó kezesbárány lett, nem imbolyog, szépen csendesen fut az aszfalton. Terepen meg tökéletesen teljesít! Az alsó rész felújítása befejeződött, a kaszni meg marad tavaszra.

1 megjegyzés:

  1. Tényleg jól néz ki, gratula érte.
    Cuppántcsavarokat mennyivel húztad le?

    VálaszTörlés